נתפס הגב? מזל טוב! אתם בני אנוש. התמודדות עם כאבי גב היא דבר נפוץ שלא מדלג על אף אחד, כנראה גם לא עליכם. אבל רגע לפני שמתפתחת לה חרדה מהגב התפוס הבא, כדאי לדעת שיש לזה פתרונות! אפילו הרבה ומכמה סוגים. אם לא ניסיתם להקל על כאב הגב שלכם עד עכשיו ופשוט סבלתם בשקט, אין לכם סיבה לעשות את זה יותר. תתחילו לנסות את השיטות המקלות על הכאב, וכדי לדעת ממה להתחיל, תישארו פה לפסקה הבאה.

לכאבי גב יש סיבות רבות ושונות להופעתן. הסביבה השכיחה ביותר בכל גיל היא עומס יתר על השרירים, על הרצועות ועל מפרקי עמוד השדרה. אז איך מורידים לנו מהגב את כאבי הגב? בגדול, מחכים בסבלנות. הכאב חולף מעצמו בדרך כלל. זה יכול לקחת חודש, חודשיים ואולי גם יותר. אבל אין לנו שום כוונה לבדוק את זה, כי אנחנו יודעים בדיוק איך להקל על כאבי הגב התפוס באופן מיידי ואפקטיבי ואין לנו כוונה לשמור את המידע לעצמינו אז- מרחצאות חמים. כן, קראתם נכון. אותו המקום שלוקחים את בני הזוג או את החברים הטובים כדי לבלות איזה יום כיף הוא גם אותו המקום שיגרום לכם להיפרד מהכאבים, כי מעבר להיותם מפנקים ומרגיעים, המרחצאות החמים הם בגדר תרופה של ממש.

מרחצאות חמים הם בריכות טבעיות עשירות במינרליים ובמלחים הנובעים מבטן האדמה. הבריכות מכילות מים בטמפרטורות שונות, עם נקודות שונות של זרמים לאורכם. כל אלו מקנים למרחצאות תכונות טיפוליות ויכולת להקל בצורה יעילה ומורגשת על כאבי הגב שלנו, ולא רק שלנו מסתבר, אלא גם של אבות אבותינו שטיפלו בעצמם ממש בדרך הזו.
כבר בימי קדם ייחסו לטבילה במימי מעיינות חמים ועשירים במינרליים סגולות לריפוי מחלות ומכאובים שונים.
משחר ההיסטוריה מקומות רבים בעולם דוגלים בתרבות המרחצאות החמים. הטבילה ידועה כתורמת להתאוששות רקמות ושרירים, במיוחד לאחר פעילות גופנית, מאמץ פיזי או לחץ נפשי. מחקרים הוכיחו שתרכובות מיוחדות של מינרלים, מלחים וגופרית מקנים למים אפקט טיפולי המרגיע ומחדש את העור, ומייצר שלווה ואיזון שכל כך חשובים לבריאות הגוף והנפש- אז מי אנחנו שנתווכח?

בפעם הבאה שנרגיש את הכאב הזה שגורם לנו לוותר על קשירת השרוכים בנעליים כי הן רחוקות מדי, הכאב הזה שגורם לנו להרגיש שלקום מכיסא שווה ערך לריצת מרתון וגם אותו הכאב שגורם לנו להניח יד אחת על המותן ויד אחת על הגב תוך השמעת אנחה כאילו היינו סבא משה- נכנסים לרכב ונוסעים ישר למרחצאות חמים.
במקרה הטוב- הקלנו על הגב התפוס ועל הכאב הבלתי נסבל שלנו, במקרה הפחות טוב- נהננו מטבילה מלאת שלווה במים חמימים. אין לנו מה להפסיד! לפעמים החיים דורשים מאיתנו פשוט לקפוץ למים, ועדיף שיהיו חמים. רק בריאות.